zaterdag 19 november 2016
Liefste dagboek,

Je zal het zelf waarschijnlijk ook al gevoeld hebben, het is steeds kouder en kouder aan het worden. Dit heeft, jammer genoeg, vrij grote gevolgen. We zullen maar beginnen zeker? Zo leer jij ook nog iets bij.

Inwendig weerbericht

Het is algemeen geweten onder de reumapatiënten dat het klimaat een factor kan spelen in de pijnbelevenis. Hoe kouder het weer hoe strammer onze spieren en gewrichten. Je kan dit zien als een nadeel, maar ik zie het eerder als een soort van gave. Ik ben in andere woorden in staat om zelf een weerbericht te "voorspellen". Hoe kunnen we de pijn voorkomen? Ik doe dat door mezelf warm aan te kleden, handschoenen aan te doen als ik naar buiten ga, lekker warm binnen te zitten, ... . Ik geniet niet alleen van de gewone warmte, maar ook van de menselijke warmte.

Sporten wordt moeilijker

Door de weersomstandigheden dezer dagen is het niet altijd mogelijk om te sporten. Hierdoor komen we in een vicieuze cirkel terecht. Ik probeer deze cirkel te doorbreken door regelmatig te blijven sporten en door af en toe een flinke wandeling te maken.


Laat je creativiteit de vrije loop

De winterperiode brengt ook altijd iets leuks met zich mee. De straten worden leuk versierd, het is sneller donker, in de meeste gevallen valt er ook een flink pak sneeuw, ... . Dit is de ideale gelegenheid om foto's te nemen of kerstkaartjes te maken of .... . Met andere woorden, het is de periode van het jaar om je creativiteit de vrije loop te laten gaan. Ik zou zeggen: Probeer het eens, je zal zien dat het een positief effect op je zal hebben.


Zo dagboek, weer iets bijgeleerd over de winterperiode. We kijken er samen naar uit. Nu ga ik weer lekker genieten van de warmte. Tot binnenkort dagboek.

Veel liefs
Tommy

0 reacties:

Een reactie posten